10 Mayıs 2016 Salı

Başkentimiz Ankara!

Ankara bizim ülkemizin başkentiymiş. Başkent ne demek ki diye düşündüm durdum. Sanki en önemli kent demek. Hani vücudumuzda baş en önemli yerdir ya. Çünkü annem kafamı bir yerlere vurduğumda hemen der ki “Oğlum dikkat et! Kafan sana lazım!” . Başka bir yerimi vurduğumda da “Dikkat et!” der de hiç öyle “Sana lazım!” diye eklemez.



O yüzden beklentim yüksekti işte burasıyla ilgili. Annem, babam, babaannem ve ben yola çıktık Ankara’ya gitmek için bir Cumartesi sabahı. Yol çok uzun sürmedi. Upuzun bir tünelden geçtik. Başka bir şehir olan Bolu’daymış bu tünel. Bir kez de mola verdik. Ankara’ya vardığımızda babamın teyzesi, Gülgün teyze ve Erdem amcanın evine gittik.

Çok güzel iki katlı ve bahçeli bir evleri var. Bahçede bir sürü pisi pisileri. Yan evde de çok ama çok havlayan bir köpüş vardı. Biraz korktum ondan anneme, babama sarıldım.

Bahçedeki ağaçlardan elma ve ayva topladım. Çimenlerin üzerinde yürüdüm. Çok hoşuma gitti. Keşke bizim de evimizin böyle bahçesi olsa. Gülgün teyzelerin evinde bir de piyano vardı. Bizim evde annemin kemanı var. Onu gördüm, sesini duydum ama daha önce hiç piyano görmemiştim. Biraz tıngırdattım. Hem el parmaklarımla, hem de ayak! J Ne güzel ses çıkarıyordu. Müzik aletlerinin hepsi böyle güzel sesler çıkarıyor mu acaba, merak ediyorum. 


Cumartesi günü bir de babannemin arkadaşları, Makbule teyze ve Kemal amcayı ziyaret ettik. İkisiyle de ilk kez tanıştım. Çok iyilerdi. Bana oyuncaklar verdiler.

Annemin dayısı, Aydın dayı ve yengesi Muazzez yenge de Ankara’da yaşıyormuş. Pazar günü de onları görmeye gittik. Onların evinin bahçesi yoktu ama iki katlıydı. Bu Ankara’daki evler hep iki katlı mı oluyor böyle ? İstanbul’dakilere de uygulamak lazım. J Biraz ortalığı karıştırıp, çerçeve kırmak suretiyle vukuat verip, Muazzez yengenin pişirdiği poğaçalardan yedim.

Ne yazık ki akşam gelip çatmıştı ve herkesle vedalaşıp dönüş için yola çıktık. Gördüğüm kadarıyla Ankara’yı ve orada yaşayanları sevdim. Bir dahaki Ankara’ya gidişimizde Anıtkabir’i de ziyaret edecekmişiz. Şimdiden çok heyecanlıyım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder