1 Temmuz 2016 Cuma

Bir pazar günü Darıca Hayvanat Bahçesi'ndeydik!..

İşte bir haftasonu gelmişti yine! Haftasonu demek şunlar demek: Annemle babam servise binip işe gitmiyorlar, o zaman ben hep onlarlayım, muhtemelen de bir yerlere gezmeye gidiyoruz! Yine böyle günlerden birinde, bindik arabaya. Darıca’da bir hayvanat bahçesi varmış, oraya gittik. Yol uzundu, ben uyuyakalmışım ama zaten öğlen uyku saatimdi. Çok kalabalık bir yer olduğunu daha girişindeki kuyruktan anladım. Etrafımda birçok abi, abla ve kardeş de gördüm. Herkes hayvanları ziyarete gelmiş.



O güne kadar kitaplarda gördüğüm, masallarda ve ninnilerde dinlediğim birçok hayvanı ilk kez gözlerimle gördüm ve çok sevindim tabi ki. Gerçi kitaplarda anlatılana göre, bir maymun ormanda, bir inek çiftlikte, bir balık denizde yaşıyor. Yani burada bir sürü hayvanı bir arada görebilmek ilginç aslında. Çünkü burası ne bir orman, ne bir çiftlik, ne de deniz. Bu kadar hayvanı kim buraya getirmiş, bir araya koymuş ? Hiç asıl evlerini özlemezler mi? Kafam karıştı biraz aslında bu yüzden.

Neyse, önce kapalı bir bölüme girdik. Burada minik minik maymunlar ve kirpiler vardı. Annem beni kucağına aldı. Böylece daha yakından bakabildim hepsine. O kadar hızlı hareket ediyorlar ki, aynı benim gibi! J Buradan çıkınca, uzunca bir süre açıkhavada dolaştık. Telli turna ve iki tane zürafa gördüm. Zürafaların boynu gerçekten de çoook uzunmuş. Devekuşu hiç deveye benzemiyordu.


Açıkhavadaki kafeslerde oturan maymunlar da vardı. Kocaman olanlar goril, daha ufak olanlar makak maymunuymuş. Bir de şempanzeler vardı. Hangisiydi tam bilmiyorum ama bir tanesi camekanın arkasından benim yiyeceklerimi yemeye çalıştı. J Ona hiç vermedik benim yiyeceğimden, çünkü bu yasakmış. Ama ziyarete gelen insanları uyarmalarına rağmen, herkes hayvanlara yiyecek vermeye uğraşıyordu. Bu onlar için çok zararlı olabilirmiş. Keşke yapmasalar.


Ben eşeğe bakarken annem “Arkadaşım Eşek” şarkısını söylüyordu bir yandan. Gergedan da ne kadar büyükmüş meğerse. Karacalara neredeyse dokunabilecek kadar yakındım. Tam lamaya bakarken bir anda boynunu uzatıverdi, üzerimize tükürecekti sanki. J



Eve dönmeden önce yemek yedik, etrafta koşturduk ve yaprak yakalamaca oyunu oynadık. En son olarak rengarenk tüyleriyle tavuskuşlarını ve kocamaaan aslanları gördük. Kuşlar, balıklar, kaplumbağalar, timsahlar, kangurular ve daha bayağı çok hayvanla tanıştım o gün. Karar verdim ki bütün hayvanları çok seviyorum!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder