20 Ekim 2016 Perşembe

19 Mayıs’ta Poyrazköy'deydik!..

Haftasonu olmamasına rağmen annemle babamın evde olduğu  günleri seviyorum. İşte öyle günlerden biri de 19 Mayıs’tı. Bizimkilerin bana dediğine göre o gün Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’ydı. Atatürk’ü evimizdeki fotoğrafından tanıyorum. Aslında nerede onun fotoğrafını ya da heykelini görsem, hemen heyecanlanıp bizimkilere de gösteriyorum.




O gün de Atatürk’le ilgili bir gün olduğunu duyunca hep gözlerim onu aradı sokaklarda ama yine sadece fotoğraflarını ve heykelini gördüm. Hatta Poyrazköy’de onun heykelinin önünde bir fotoğraf çektik, üçümüz ve O. Ben doğmadan önce de annemle babam buraya gelirmiş ama o zamanlar o karşı kıyıya doğru uzanan yüksek ve büyük köprü orada yokmuş. Üçünçü köprü dediler oraya.


Burası çok sessiz sakin bir yer gibime geldi. Bizim evin ordaki gibi yüksek apartmanlar pek yok. Denizin kenarında olmasını çok sevdim, hatta en çok deniz kenarındaki parkı da sevdim. Orada epeyce sallandım. Kaydırakla aram pek iyi değil henüz. Sallanmayı seviyorum. Hem gelen geçene de bakıyorum.

Parktan ayrılmak biraz zorla olsa da ardından plaja gidince hafiften keyfim yerine geldi. Plajda üç beş insan vardı, bir de başıboş köpekler. Bizimkilerin dediğine göre ayaklarımızı Boğazın sularına sokarak, sezon açılışı yaptık. Ama bundan pek hoşlanmadım, su bana biraz serin geldi. Annem bir örtü yaymıştı kumun üzerine. Bir şeyler yedik hep beraber. Denizi ve balıkçıları seyrettik. Denize taş attık, bir olta yaptık, balık tuttuk onunla.

Oturmaktan sıkıldım tabi bir süre sonra. Kumda çıplak ayakla yürümek zormuş bunu da öğrendim o gün. Ayakkabılarımı tekrar ayağıma giydikten sonra ohh gelsin özgürlük. Yürüdüm de yürüdüm plajda. Taaa plajın en sonuna kadar. Taşları, tahtaları topladım. Annemse sürekli etrafın ne kadar pis olduğundan yakındı durdu.  Gerçekten de plastik şişeler-poeştler, cam kırıkları doluydu. Bunlar çöp tenekesinde olmalı herhalde aslında. Evdeyken öyle yerlere atmıyoruz onları ne de olsa.

Poyrazköy’e tekrar gelirsek bir gün umarım her yer daha temiz olur, çünkü çok güzel ve eğlenceli bir yer bence.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder