12 Ocak 2016 Salı

Güneşli Alanya...

Babaannem yaz aylarında Alanya’da kalıyor 2-3 ay. Büyük büyük dedem de onun yanındaydı. Alanya bizim eve uzak çünkü uçağa bindik bir gün oraya gitmek için. Anladım ki uzak yerlere giderken uçağa biniliyor. Ama sanki uçağı kaçırıyorduk gibime geldi. Annemle babam bir ara bayağı telaşlıydı çünkü, koşturup duruyorduk.

Uçak yolculuğu beklediğimden kısa sürdü. Alanya çok güneşli ve sıcak bir yermiş. Babaannemin evi hemen kocamaaaan denizin kenarında. Balkondaki salıncağı çok sevdim. Herkesle teker teker oturup sallandım, denize ve havaya baktım.

Babaannem bana bir şişme havuz almış. Doldurdular onu balkonda ve girdik içine. Çok eğlenceliydi. Hoşuma gidiyor suyla oynamak. Sulara şap şap yapmak. Ağzıma burnuma su giriyor, arada bir korkuyorum ama olsun çok zevkli.

Ertesi günler denize de gittik. Dalgalı olduğu zamanlarda sıkı sıkı sarıldım anneme. Buranın suyu biraz gözlerimi yaktı. Tabi ki tadına baktım, tuzluydu epeyce. Ya sabah ya akşamüstü sahildeydik çünkü öğlen daha da sıcak oluyordu hava. Sabah kahvaltılarımı sahilde yaptım, deniz manzaralı olarak. Minik minik kumları ve taşları aldım elime, evirdim çevirdim.

Bir akşam dışarı çıktık. O gün akşamüstü hiç uyumak istememiştim. Ya bazen uyumak zaman kaybı gibi geliyor da. Hele de yeni bir yere gelmişsem, napıcam uyuyup da. O yüzden de arabada giderken uyudum kaldım. Sonra bir baktım kalabalıkların içindeyiz. Alanya’nın merkezine gelmişiz meğerse. Bir tatlıcıya girdik. Dondurma pek sevmiyorum, çok soğuk ama külahını yemek güzel. Kıtır kıtır, dişlerime de iyi geliyor. Annem bana bir külah kaptı o yüzden. Sonra yüksek sesli müziklerin olduğu sokaklardan yürüdük. Hem müzikli hem de ışıklıydı buralar.

Eve dönmek için yine uçağa bindik. Aslında gece dönecektik ama bekledik bekledik, uçak gelmedi. Çok sıkıldım, uykum da geldi ama uyumak da istemedim. Annemle babam çok kızdı galiba uçak geç kaldığı için. Gidip birileriyle konuştular, bavullarımız geri geldi ve biz babaannemin evine döndük. Uçağımızı sabaha değiştirmişler. Benim fikrimi almadılar ama benim için uygundu. Hava aydınlık olunca dışarıyı görebiliyorum ne de olsa, hem de çok uykum gelmiyor... J